Un blog cu si despre romani si Romania. Stiri si evenimente de toate felurile. Merita sa aruncati o privire. Nu costa nimic. :D


luni, 20 septembrie 2010

Fara scapare...

Vroiam de foarte mult timp sa va povestesc despre calatoria mea cu trenul de vara aceasta cand am venit acasa de la mare. Stiti si voi foarte bine ca CFR-ul a mai schimbat din vechile vagoane si le-a inlocuit cu unele noi. Nici nu stiu de unde sa incep... Aaa... da. Sa incep cu aerul "conditionat" din trenurile care vin dinspre mare sau merg spre mare. In cazul in care afara sunt 40 de grade celsius , in vagoane nu cred k sunt mai mult de 20-25. Toate bune si frumoase la inceput, DAR cand mai sti si langa geam (pe unde iese aerul) si mai ales daca mergi de la Constanta, cum am dat eu peste o familie cu copil, pana la Oradea (adica aproximativ 1000 de KM ) o sa te trezesti sigur cu febra si cu dureri de cap si de gat. Si nimeni nu face nimic, controloru spune ca nu poate sa il opreasca ca unora le este cald, tu nu poti sa il opresti ca butoanele de deasupra usii de la intrare nu functioneaza, sau daca e vagon jumate compartimente jumate scaune normale nici atat.

Asta a fost prima chestie care m-a deranjat crunt. cea mai mare problema cand mergi cu tranul in tarisoara noastra scumpa este timpul de deplasare. Cred ca si cu bicicleta sau curolele daca as fi plecat la mare as fi ajuns un pic mai repede.E incredibil cum un tren accelerat face din Constantat pana in Brasov(cu oprire in Bucuresti) in jur a 14 ORE, adica mai mult de jumtate din zi. Va puteti imagina atunci cei care merg cu acelasi tren pana la Oradea???? explicatiile sunt multiple...de la e prea cald afara si se "topesc" sinele, pana la drumul e in constructie de vreo 5 ani (exemplu pe valea prahovei) si nu are nimeni nici o intentie sa in repare prea curand.

Nu stiu ce sa mai cred. Sper ca pana la anul sa imi cumpar masina si, asta e sfat pentru toata lumea, sa ma duc fain frumos cu masina pana la mare, sa fac 6-7 ore nu 14, sa ma opresc unde imi pofteste sufletul sa imi fac nevoile fiziologice in liniste si in curatenie nu ca in tren in jeg si in duhoare si sa pot sa ma relaxez de drum, nu sa stau in tren cu frica sa nu adorm sa imi fure unu altu ce mai am la mine (ca ruxancul abea il car eu :d).

3 comentarii:

Anonim spunea...

eu nu m-am bucurat deloc cand am vazut ca noile trenuri au geamuri care nu se pot deschide:| motivul: avem aer conditionat. bun. si daca tu vrei ca totul omul sa-ti mai misti fundul de pe scaun la un drum de 10 ore, ce faci? Dupa parerea mea preferam sa ramana vechile trenuri ca si cu astea noi tot au intarzieri de 2-3 ore.

Constantin Andrei spunea...

da ai dreptate. si faza cu geamurile e e o mare problema. nu mai ai senzaria aia can mergi cu trenu...cand iti scoti capul pe geam si iti bate vantul cu putere infata..asta e...cica ne "modernizam" si noi

Anonim spunea...

e o porcarie. intradevar, daca poporul nu stie sa pastreze...lasa ca o sa le "pastreze" pe astea noi:|